1. KNIHOVNA ČINNOSTÍ

Název činnosti Popis činnosti

Administrativa

Podpůrná činnost: Zajišťování veškeré administrativy výzkumného týmu

Analýza

Systematické zkoumání a vyhodnocení dat a informací za účelem získání hlubšího porozumění, odhalení vzorů, vztahů a relevantních informací, které slouží k podpoře rozhodování nebo vyvození závěrů.

Analýza cost benefit

Systematická činnost vedoucí k odhadu nákladů a příležitostí.

Analýza SWOT

Systematická činnost vedoucí k odhalení silných a slabých stránek, k odhalení příležitostí a hrozeb.

Data a zabezpečení

Podpůrná činnost: Zabezpečení dat je proces ochrany informací a dat před neoprávněným přístupem, ztrátou, poškozením nebo zneužitím s využitím technických, organizačních a procesních opatření. Cílem je zajistit důvěrnost, integritu a dostupnost dat a chránit je před hrozbami a riziky, které by mohly ohrozit jejich bezpečnost.

Data mining

Analýza velkého množství dat s cílem identifikovat vzory, vztahy a informace, které nejsou zřejmé na první pohled

Datová interpretace

Interpretace dat zahrnuje proces analýzy a porozumění výsledků zpracování dat, které umožňuje vysvětlit, co data znamenají v konkrétním kontextu. To zahrnuje identifikaci vzorů, trendů a významných informací v datech a formulování závěrů nebo rozhodnutí na základě těchto interpretací

Datové zdroje - inventura

Identifikace, sběr a dokumentace všech datových zdrojů, které organizace vlastní nebo využívá. Tato inventura zahrnuje informace o tom, jaké druhy dat jsou k dispozici, kde se nacházejí, kdo je spravuje, jaké jsou jejich charakteristiky a jak jsou propojeny. Cílem inventury datových zdrojů je získat přehled o všech dostupných datových aktivách a lépe je spravovat nebo využívat.

Datové zpracování

Soubor operací, které se provádějí nad surovými daty, aby se z nich získaly užitečné informace. To zahrnuje čištění, transformaci, agregaci, analýzu a vizualizaci dat s cílem extrahovat relevantní poznatky a připravit je pro interpretaci a rozhodování.

Designování

Plánování, organizace a vytváření modelu, který umožňuje efektivní a cílenou realizaci.

Doporučení

Formulace rad, návrhů nebo opatření, která mají podpořit rozhodování nebo konkrétní akce

Foresight

Systematického předvídání budoucích událostí, trendů a vývoje

Implementace

Uvedení konkrétních opatření a postupů do praxe na základě návrhů, které byly vyvinuty během výzkumného projektu

Integrace

Integrace zajišťuje, že různé softwarové části mohou komunikovat a fungovat jako jeden celistvý systém

Konceptualizace

Formulace abstraktního konceptu, myšlenky nebo teorie, který pomáhá definovat a strukturovat určitý aspekt nebo oblast studia, čímž umožňuje jasnější porozumění a komunikaci. Tato fáze definuje základní koncepty a vztahy mezi nimi, což usnadňuje následný výzkum, analýzu nebo implementaci.

Laboratorní práce

Podpůrná činnost: Experimentální zkoumání, analyzování a testování hypotéz nebo jevů za použití specifických experimentálních postupů a zařízení

Měření

Podpůrná činnost: Získávání kvantitativních dat nebo hodnot, které umožňují objektivní kvantifikaci nebo hodnocení jevů, vlastností nebo parametrů

Programování

Proces tvorby zdrojového kódu

Rešerše

Vyhledávání a zpracování odborných pramenů tuzemských a zahraničních

Sběr dat primárních

Podpůrná činnost: Prvnotní obstarání dat prostřednictvím vlastního výzkumu, sběru informací od respondentů apod.

Sběr dat sekundárních

Podpůrná činnost: Využití již existujících dat, která byla původně shromážděna pro jiný účel, a jsou zpracovávána nebo analyzována novým způsobem pro jiný výzkum nebo účel.

Syntéza

Proces tvorby nových entit, konceptů nebo materiálů kombinací různých složek, prvků nebo informací do nového celku

Testování

Ověření a vyhodnocení vlastností, funkčnosti nebo spolehlivosti výrobku, zařízení nebo hypotézy v rámci vědeckého výzkumu. Testování zahrnuje systematické experimenty nebo zkoušky, které mají za cíl získat data a informace, které potvrdí nebo vyvrátí určité předpoklady nebo očekávání.

Verifikace a evaluace

Ověření, zda daný systém, produkt nebo proces splňuje stanovené specifikace, normy nebo požadavky. Hodnocení účinnosti, kvality a výkonnosti daného systému, projektu nebo programu, obvykle s ohledem na dosažení stanovených cílů a výsledků

2. KNIHOVNA OTÁZEK

2.1. Povinné otázky pro jednací typy zadávacích řízení

Souhlas s účastí v SD/D

V odpovědi potvrďte, že jste si prostudovali projektový rámec a zúčastníte se 1. jednání - úvodního setkání.

Rámcový návrh řešení v úvodu SD/D

Navrhněte a v obecných rysech popište design vámi navrhovaného řešení, tj. zejména jaké výzkumné metody zvolíte, jaké sekvence kroků navrhujete apod. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. 3 normostran.

Harmonogram I. (činnosti)

Jako podklad pro jednání navrhněte na záložce „Činnosti“ další (vlastní) vámi navrhované činnosti. Všechny činnosti poté přiřaďte k jednotlivým výsledkům. Zde v odpovědi můžete zdůvodnit vámi navrhované činnosti.

Harmonogram II. (harmonogram)

Jako podklad pro jednání navrhněte na záložce „Harmonogram“ vlastní harmonogram jednotlivých výsledků. Do popisu kvartálu uveďte přírůstek v daném kvartále a stav výsledku, kterého bude na konci kvartálu dosaženo. Uveďte v něm také aktivity související s naplněním požadavků poskytovatele na výsledky VaV (MET-12), pokud takové jsou. Zde v odpovědi můžete zdůvodnit vámi navrhovaný harmonogram.

Ostatní přímé náklady

Jako podklad pro jednání uveďte na záložce „Ostatní přímé náklady“ k jednotlivým výsledkům další neosobní náklady, které budete potřebovat pro realizaci daného výsledku, pokud takové jsou. Každý jednotlivý náklad konkretizujte (např. spotřební laboratorní materiál, tuzemské cestovné apod.). Zde v odpovědi můžete zdůvodnit vámi navrhované ostatní přímé náklady.

Podrobný návrh řešení

Podrobně popište vámi navrhovaný způsob řešení včetně zvolených metod a postupů, informací o datech a pramenech apod. Vámi navrhovaný způsob řešení bude reflektovat výsledek soutěžního dialogu/dialogu. Popis řešení zpracujte v rozsahu max. X normostran a přiložte jej jako odpověď na tuto otázku.

Aplikovaný výzkum / inovace

Popište prvky aplikovaného výzkumu nebo inovace ve vámi navrhovaném řešení. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. X normostran.

Rizika řešení

Uveďte a popište možná rizika vámi navrhovaného řešení. Součástí popisu budou i opatření, která přijmete k předcházení vzniku daného rizika i opatření v případě, že riziko vznikne. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. 3 normostran.

Zapojení znevýhodněných osob

Popište konkrétně, které znevýhodněné osoby na trhu práce a jakým způsobem zapojíte do projektu.

Potvrzení kvalifikací

V odpovědi potvrďte aktuálnost údajů prokazujících způsobilost a kvalifikaci (viz Příloha č. 1 Výzvy k účasti v soutěžním dialogu/dialogu), kterou jste dokládali v rámci své žádosti o účast v soutěžním dialogu/dialogu.

2.2. Povinné otázky pro ostatní typy zadávacích řízení

Podrobný návrh řešení

Podrobně popište vámi navrhovaný způsob řešení včetně zvolených metod a postupů, informací o datech a pramenech apod. Popis řešení zpracujte v rozsahu max. X normostran a přiložte jej jako odpověď na tuto otázku.

Aplikovaný výzkum / inovace

Popište prvky aplikovaného výzkumu nebo inovace ve vámi navrhovaném řešení. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. X normostran.

Rizika řešení

Uveďte a popište možná rizika vámi navrhovaného řešení. Součástí popisu budou i opatření, která přijmete k předcházení vzniku daného rizika i opatření v případě, že riziko vznikne. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. 3 normostran.

Zapojení znevýhodněných osob

Popište, jakým způsobem zapojíte znevýhodněné osoby na trhu práce do projektu. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. X normostran.

2.3. Návodné otázky

3. KNIHOVNA PODMÍNEK

3.1. Povinné podmínky pro realizaci projektu

Způsob předání výsledku

Hlavní příjemce předá všechny výsledky na konci realizace projektu předávacím protokolem.

Hlavní příjemce poskytne pro všechny výsledky na konci realizace projektu souhlas s postoupením dílčích práv a povinností souvisejících s předáním výsledků.

Hlavní příjemce předá výsledek/výsledky č. předávacím protokolem a u výsledku/výsledků č. poskytne souhlas s postoupení dílčích práv a povinnosti souvisejících s předáním výsledků.

Souhlas s publikováním výsledku

V průběhu realizace projektu a až do okamžiku předání výsledků musí hlavní příjemce zajistit písemný souhlas TA ČR a resortu s prezentováním dosažených (i dílčích) výsledků projektu pro každou jednotlivou akci.

NmetS

Hlavní příjemce zajistí 2 posudky od nezávislých oponentů. Výběr oponentů podléhá schválení resortem a TA ČR. Náklady na posudky jsou uznatelným nákladem (v případě, že jsou uvedeny v nabídce jako samostatná položka ostatních přímých nákladů) v celkové výši max. 15 000,- Kč. Konkrétní výše odměny za jeden posudek nesmí přesáhnout cenu posudku dle Ceníku odměn platného v okamžiku vyplacení odměny. Ceník odměn je přílohou SME-28, část Odborný konzultant.

Konec projektu na konci programu

Doba trvání tohoto projektu musí být ukončena k datu ukončení programu BETA3, tj. k 31.prosinci 2031.

Plán správy dat

Hlavní příjemce je povinen na konci realizace projektu (na posledním řádném kontrolním dni) předložit aktualizovaný Plán správy dat.

Otevřená data

Hlavní příjemce je povinen zajistit naplnění požadavků týkajících se otevřeného přístupu uvedených v dokumentu Výzkumná data a otevřený přístup k výstupům/výsledkům, který má hlavní příjemce k dispozici v Plánu správy dat. Dále je povinen zajistit dlouhodobý bezplatný on-line přístup pro jakéhokoliv uživatele k výzkumným datům projektu.

=== Návodné podmínky pro realizaci projektu

=== Povinné podmínky v Rozhodnutí o ukončení

=== Návodné podmínky pro realizaci projektu