1. KNIHOVNA ČINNOSTÍ
Název činnosti | Popis činnosti |
---|---|
Administrativa |
Podpůrná činnost: Zajišťování veškeré administrativy výzkumného týmu |
Analýza |
Systematické zkoumání a vyhodnocení dat a informací za účelem získání hlubšího porozumění, odhalení vzorů, vztahů a relevantních informací, které slouží k podpoře rozhodování nebo vyvození závěrů. |
Analýza cost benefit |
Systematická činnost vedoucí k odhadu nákladů a příležitostí. |
Analýza SWOT |
Systematická činnost vedoucí k odhalení silných a slabých stránek, k odhalení příležitostí a hrozeb. |
Data a zabezpečení |
Podpůrná činnost: Zabezpečení dat je proces ochrany informací a dat před neoprávněným přístupem, ztrátou, poškozením nebo zneužitím s využitím technických, organizačních a procesních opatření. Cílem je zajistit důvěrnost, integritu a dostupnost dat a chránit je před hrozbami a riziky, které by mohly ohrozit jejich bezpečnost. |
Data mining |
Analýza velkého množství dat s cílem identifikovat vzory, vztahy a informace, které nejsou zřejmé na první pohled |
Datová interpretace |
Interpretace dat zahrnuje proces analýzy a porozumění výsledků zpracování dat, které umožňuje vysvětlit, co data znamenají v konkrétním kontextu. To zahrnuje identifikaci vzorů, trendů a významných informací v datech a formulování závěrů nebo rozhodnutí na základě těchto interpretací |
Datové zdroje - inventura |
Identifikace, sběr a dokumentace všech datových zdrojů, které organizace vlastní nebo využívá. Tato inventura zahrnuje informace o tom, jaké druhy dat jsou k dispozici, kde se nacházejí, kdo je spravuje, jaké jsou jejich charakteristiky a jak jsou propojeny. Cílem inventury datových zdrojů je získat přehled o všech dostupných datových aktivách a lépe je spravovat nebo využívat. |
Datové zpracování |
Soubor operací, které se provádějí nad surovými daty, aby se z nich získaly užitečné informace. To zahrnuje čištění, transformaci, agregaci, analýzu a vizualizaci dat s cílem extrahovat relevantní poznatky a připravit je pro interpretaci a rozhodování. |
Designování |
Plánování, organizace a vytváření modelu, který umožňuje efektivní a cílenou realizaci. |
Doporučení |
Formulace rad, návrhů nebo opatření, která mají podpořit rozhodování nebo konkrétní akce |
Foresight |
Systematického předvídání budoucích událostí, trendů a vývoje |
Implementace |
Uvedení konkrétních opatření a postupů do praxe na základě návrhů, které byly vyvinuty během výzkumného projektu |
Integrace |
Integrace zajišťuje, že různé softwarové části mohou komunikovat a fungovat jako jeden celistvý systém |
Konceptualizace |
Formulace abstraktního konceptu, myšlenky nebo teorie, který pomáhá definovat a strukturovat určitý aspekt nebo oblast studia, čímž umožňuje jasnější porozumění a komunikaci. Tato fáze definuje základní koncepty a vztahy mezi nimi, což usnadňuje následný výzkum, analýzu nebo implementaci. |
Laboratorní práce |
Podpůrná činnost: Experimentální zkoumání, analyzování a testování hypotéz nebo jevů za použití specifických experimentálních postupů a zařízení |
Měření |
Podpůrná činnost: Získávání kvantitativních dat nebo hodnot, které umožňují objektivní kvantifikaci nebo hodnocení jevů, vlastností nebo parametrů |
Programování |
Proces tvorby zdrojového kódu |
Rešerše |
Vyhledávání a zpracování odborných pramenů tuzemských a zahraničních |
Sběr dat primárních |
Podpůrná činnost: Prvnotní obstarání dat prostřednictvím vlastního výzkumu, sběru informací od respondentů apod. |
Sběr dat sekundárních |
Podpůrná činnost: Využití již existujících dat, která byla původně shromážděna pro jiný účel, a jsou zpracovávána nebo analyzována novým způsobem pro jiný výzkum nebo účel. |
Syntéza |
Proces tvorby nových entit, konceptů nebo materiálů kombinací různých složek, prvků nebo informací do nového celku |
Testování |
Ověření a vyhodnocení vlastností, funkčnosti nebo spolehlivosti výrobku, zařízení nebo hypotézy v rámci vědeckého výzkumu. Testování zahrnuje systematické experimenty nebo zkoušky, které mají za cíl získat data a informace, které potvrdí nebo vyvrátí určité předpoklady nebo očekávání. |
Verifikace a evaluace |
Ověření, zda daný systém, produkt nebo proces splňuje stanovené specifikace, normy nebo požadavky. Hodnocení účinnosti, kvality a výkonnosti daného systému, projektu nebo programu, obvykle s ohledem na dosažení stanovených cílů a výsledků |
2. KNIHOVNA OTÁZEK
2.1. Povinné otázky pro jednací typy zadávacích řízení
Souhlas s účastí v SD/D |
V odpovědi potvrďte, že jste si prostudovali projektový rámec a zúčastníte se 1. jednání - úvodního setkání. |
Rámcový návrh řešení v úvodu SD/D |
Navrhněte a v obecných rysech popište design vámi navrhovaného řešení, tj. zejména jaké výzkumné metody zvolíte, jaké sekvence kroků navrhujete apod. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. 3 normostran. |
Harmonogram I. (činnosti) |
Jako podklad pro jednání navrhněte na záložce „Činnosti“ další (vlastní) vámi navrhované činnosti. Všechny činnosti poté přiřaďte k jednotlivým výsledkům. Zde v odpovědi můžete zdůvodnit vámi navrhované činnosti. |
Harmonogram II. (harmonogram) |
Jako podklad pro jednání navrhněte na záložce „Harmonogram“ vlastní harmonogram jednotlivých výsledků. Do popisu kvartálu uveďte přírůstek v daném kvartále a stav výsledku, kterého bude na konci kvartálu dosaženo. Uveďte v něm také aktivity související s naplněním požadavků poskytovatele na výsledky VaV (MET-12), pokud takové jsou. Zde v odpovědi můžete zdůvodnit vámi navrhovaný harmonogram. |
Ostatní přímé náklady |
Jako podklad pro jednání uveďte na záložce „Ostatní přímé náklady“ k jednotlivým výsledkům další neosobní náklady, které budete potřebovat pro realizaci daného výsledku, pokud takové jsou. Každý jednotlivý náklad konkretizujte (např. spotřební laboratorní materiál, tuzemské cestovné apod.). Zde v odpovědi můžete zdůvodnit vámi navrhované ostatní přímé náklady. |
Podrobný návrh řešení |
Podrobně popište vámi navrhovaný způsob řešení včetně zvolených metod a postupů, informací o datech a pramenech apod. Vámi navrhovaný způsob řešení bude reflektovat výsledek soutěžního dialogu/dialogu. Popis řešení zpracujte v rozsahu max. X normostran a přiložte jej jako odpověď na tuto otázku. |
Aplikovaný výzkum / inovace |
Popište prvky aplikovaného výzkumu nebo inovace ve vámi navrhovaném řešení. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. X normostran. |
Rizika řešení |
Uveďte a popište možná rizika vámi navrhovaného řešení. Součástí popisu budou i opatření, která přijmete k předcházení vzniku daného rizika i opatření v případě, že riziko vznikne. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. 3 normostran. |
Zapojení znevýhodněných osob |
Popište konkrétně, které znevýhodněné osoby na trhu práce a jakým způsobem zapojíte do projektu. |
Potvrzení kvalifikací |
V odpovědi potvrďte aktuálnost údajů prokazujících způsobilost a kvalifikaci (viz Příloha č. 1 Výzvy k účasti v soutěžním dialogu/dialogu), kterou jste dokládali v rámci své žádosti o účast v soutěžním dialogu/dialogu. |
2.2. Povinné otázky pro ostatní typy zadávacích řízení
Podrobný návrh řešení |
Podrobně popište vámi navrhovaný způsob řešení včetně zvolených metod a postupů, informací o datech a pramenech apod. Popis řešení zpracujte v rozsahu max. X normostran a přiložte jej jako odpověď na tuto otázku. |
Aplikovaný výzkum / inovace |
Popište prvky aplikovaného výzkumu nebo inovace ve vámi navrhovaném řešení. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. X normostran. |
Rizika řešení |
Uveďte a popište možná rizika vámi navrhovaného řešení. Součástí popisu budou i opatření, která přijmete k předcházení vzniku daného rizika i opatření v případě, že riziko vznikne. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. 3 normostran. |
Zapojení znevýhodněných osob |
Popište, jakým způsobem zapojíte znevýhodněné osoby na trhu práce do projektu. Pokud vám k odpovědi nestačí textové pole, přiložte zpracovaný dokument jako přílohu k této otázce v rozsahu max. X normostran. |
2.3. Návodné otázky
3. KNIHOVNA PODMÍNEK
3.1. Povinné podmínky pro realizaci projektu
Způsob předání výsledku |
Hlavní příjemce předá všechny výsledky na konci realizace projektu předávacím protokolem. |
Hlavní příjemce poskytne pro všechny výsledky na konci realizace projektu souhlas s postoupením dílčích práv a povinností souvisejících s předáním výsledků. |
|
Hlavní příjemce předá výsledek/výsledky č. předávacím protokolem a u výsledku/výsledků č. poskytne souhlas s postoupení dílčích práv a povinnosti souvisejících s předáním výsledků. |
|
Souhlas s publikováním výsledku |
V průběhu realizace projektu a až do okamžiku předání výsledků musí hlavní příjemce zajistit písemný souhlas TA ČR a resortu s prezentováním dosažených (i dílčích) výsledků projektu pro každou jednotlivou akci. |
NmetS |
Hlavní příjemce zajistí 2 posudky od nezávislých oponentů. Výběr oponentů podléhá schválení resortem a TA ČR. Náklady na posudky jsou uznatelným nákladem (v případě, že jsou uvedeny v nabídce jako samostatná položka ostatních přímých nákladů) v celkové výši max. 15 000,- Kč. Konkrétní výše odměny za jeden posudek nesmí přesáhnout cenu posudku dle Ceníku odměn platného v okamžiku vyplacení odměny. Ceník odměn je přílohou SME-28, část Odborný konzultant. |
Konec projektu na konci programu |
Doba trvání tohoto projektu musí být ukončena k datu ukončení programu BETA3, tj. k 31.prosinci 2031. |
Plán správy dat |
Hlavní příjemce je povinen na konci realizace projektu (na posledním řádném kontrolním dni) předložit aktualizovaný Plán správy dat. |
Otevřená data |
Hlavní příjemce je povinen zajistit naplnění požadavků týkajících se otevřeného přístupu uvedených v dokumentu Výzkumná data a otevřený přístup k výstupům/výsledkům, který má hlavní příjemce k dispozici v Plánu správy dat. Dále je povinen zajistit dlouhodobý bezplatný on-line přístup pro jakéhokoliv uživatele k výzkumným datům projektu. === Návodné podmínky pro realizaci projektu === Povinné podmínky v Rozhodnutí o ukončení === Návodné podmínky pro realizaci projektu |