které jsou přílohou Smlouvy o poskytnutí podpory v programu BETA3

V tomto dokumentu popisujeme a upřesňujeme nakládání se Závaznými parametry řešení projektů (ZP) realizovaných v rámci Programu veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy (BETA3).

Podrobnější informace ke změnám ZP jsou uvedeny v dokumentu Procesy BETA3 kap. 8.3 Změny projektu. Dále v textu uvádíme odkaz na konkrétní příklady změn, které jsou možné, nejsou možné, a které nejsou relevantní uvedením souvisejících bodů z výše uvedeného dokumentu.

ZP evidujeme, monitorujeme a jejich plnění uznáváme v Informačním systému realizace BETA (ISRB3).

1. Hlavní příjemce; Další účastníci

V těchto částech ZP jsou zaznamenány identifikační a kontaktní údaje o hlavním příjemci, případně dalším účastníku nebo účastnících.

Příklady změn, které jsou možné: body 1–3

Příklady změn, které nejsou možné: body 1–3

Příklady nerelevantních změn:

Dále upozorňujeme na to, že hlavní příjemce i další účastník/účastníci musí po celou dobu řešení projektu splňovat požadavky na způsobilost a kvalifikace zadané v rámci veřejné zakázky. Ztráta způsobilosti nebo kvalifikace může mít za následek uplatnění výpovědi v souladu se Všeobecnými podmínkami.

2. Podmínky realizace projektu

V této části ZP uvádíme podmínky, se kterými jste v rámci nabídky souhlasili, a které musíte v rámci řešení projektu dodržet a naplnit. Naplňování sledujeme v průběhu celého řešení projektu, nejčastěji na kontrolních dnech.

Příklady změn, které jsou možné: bod 4

Příklady změn, které nejsou možné:

Příklady nerelevantních změn:

3. Doba řešení projektu

V této části přílohy uvádíme dobu řešení projektu, kterou udáváme v měsících.

Příklady změn, které jsou možné: bod 5

Příklady změn, které nejsou možné:

Příklady nerelevantních změn: bod 1

4. Rozpis prováděcích kvartálů

Projekt vždy dělíme do etap, kvartálů. Každý kvartál má přesně daný začátek a konec. Začátkem prvního kvartálu a koncem posledního kvartálu konkrétně upřesňujeme dobu řešení projektu. Kvartál zpravidla trvá tři měsíce. Na rozpis kvartálů se váže monitorování projektu včetně zpětného financování.

Příklady změn, které jsou možné: bod 5

Příklady změn, které nejsou možné:

Příklady nerelevantních změn:

5. Seznam výsledků

V této části ZP uvádíme seznam výsledků, se kterými jste v rámci nabídky souhlasili a kterých musíte v rámci řešení projektu dosáhnout. Dosahování výsledků sledujeme v rámci monitorování v průběhu celého řešení projektu, nejčastěji na kontrolních dnech.

Příklady změn, které jsou možné:

Příklady změn, které nejsou možné: bod 4

Příklady nerelevantních změn:

Dále upozorňujeme na to, že v rámci řešení projektu vznikají pouze výsledky odpovídající této části ZP. Jiné výsledky nejsou poptávány. Není tedy možné dosáhnout jiných a/nebo dalších výsledků. S tím souvisí i předávání údajů do IS VaVaI, konkrétně do RIV.

6. Harmonogram řešení projektu a kvalitativní parametry výsledků v čase

Postup prací na projektu včetně hodnocení spokojenosti s dosaženým stavem výsledků sledujeme po kvartálech. Stav výsledku na konci kvartálu je závazný ukazatel, podle kterého projekt průběžně hodnotíme.

Příklady změn, které jsou možné: body 5–6

Příklady změn, které nejsou možné:

Příklady nerelevantních změn:

Dále upozorňujeme na to, že pokud se v průběhu řešení projektu opozdíte s dodáním výsledku v náležité kvalitě, včas (dle pravidel monitoringu), který nebude odpovídat smluvenému stavu, vrátíme vám jej k dopracování. Vykázané a uznané náklady na tento výsledek proplatíme až po jeho dopracování. Pro proplacení musí spokojenost s výsledkem dosáhnout 100 %. Pokud se s dosahováním výsledku zpozdíte o 2 kvartály, můžeme s vámi zahájit jednání o ukončení projektu v souladu se Všeobecnými podmínkami.

7. Osobní náklady

V této části ZP je uveden kompletní seznam zasmluvněných položek osobních nákladů v členění na:

  • řešitelský tým,

  • role.

Osobní náklady lze čerpat po celou dobu řešení projektu.

Příklady změn, které jsou možné: body 7–11

Příklady změn, které nejsou možné: body 5–10

Příklady nerelevantních změn: bod 3

7.1. Řešitelský tým

Řešitelský tým (členové ŘT) tvoří hlavní řešitel, garanti kvalifikace a další členové ve složení, které jsme vám v rámci nabídky schválili. V ZP je uveden jejich seznam s uvedením identifikačních údajů a dalších souvisejících parametrů.

Členové ŘT jsou jmenovitě uvedeni v IS VaVaI.

V žádosti o platbu žádáte o proplacení jednotlivých nákladů tak, že je přiřadíte ke konkrétnímu členu ŘT za konkrétní období. Požadované náklady uznáváme a proplácíme za každého člena ŘT zvlášť.

Dále upozorňujeme na to, že tyto osoby musí být v rámci řešení projektu po celou dobu povinně zapojeny. Po celou dobu musí splňovat kvalifikační požadavky zadané v rámci veřejné zakázky. Ztráta kvalifikace může mít za následek uplatnění výpovědi v souladu se Všeobecnými podmínkami.

7.1.1. Hlavní řešitel

ZP obsahují informaci o tom, který člen ŘT je schválený v rámci nabídky jako hlavní řešitel.

7.1.2. Garant kvalifikace

ZP obsahují informaci o tom, kteří členové ŘT jsou schváleni v rámci nabídky jako garanti kvalifikace včetně uvedení konkrétní kvalifikace.

7.2. Role

V projektu mohou působit kromě členů ŘT i další osoby, které mohou být zapojeny formou tzv. role. Roli mohou vykonávat různé osoby nebo několik osob najednou. Jejich identifikační údaje nejsou uvedeny v ZP. Uvádějí se pouze v rámci evidence, monitoringu a finančního řízení projektu.

Osoby pracující na projektu v rámci rolí nejsou uvedeny v IS VaVaI.

V žádosti o platbu žádáte o proplacení jednotlivých nákladů za roli tak, že ke každé roli přiřadíte všechny osoby (každou zvlášť), které se v daném období na činnostech role podíleli. Požadované náklady uznáváme a proplácíme za každou roli zvlášť.

7.3. Vnitřní ukazatele člena ŘT/role

Osobní náklady každého člena ŘT a/nebo role jsou závazným parametrem složeným ze tří vzájemně propojených ukazatelů:

  • Osobní náklady na hodinu práce,

  • Počet hodin na projektu,

  • Náklady na řešitele/roli celkem.

7.3.1. Osobní náklady na 1 hodinu práce

Tento ukazatel je stanoven jako maximální. Je propočtem mezi Počtem hodin na projektu a Náklady na řešitele/roli celkem. V ISRB3 tento ukazatel pouze evidujeme. Samostatně jej nijak nevykazujete.

Tento ukazatel sledujeme za celou dobu řešení projektu. Osobní náklady na hodinu práce mohou být v různých měsících různé. Někdy mohou být nižší, než je stanovená maximální hranice, v jiném měsíci mohou být vyšší (např. při vyplacení odměny za práci na projektu). Vždy však dle skutečně vyplacené mzdy/platu. Průměrně nesmí osobní náklady na hodinu práce za celou dobu řešení projektu překročit maximální stanovenou hranici.

V případě, že budete v některé žádosti o platbu u konkrétního člena ŘT či role požadovat náklady vyšší, než je stanovena maximální hranice, bude tato částka nákladu pro informaci v ISRB3 zvýrazněna červeně. Je však konkrétně na vás, abyste tento ukazatel průběžně sledovali, a zajistili jeho dodržení.

V případě, že byste za celý projekt požadovali náklady odpovídající v průměru vyšším osobním nákladům na hodinu práce, než je maximální hranice, bude se jednat o neuznané náklady, a to i v případě, že bychom vám takové náklady již proplatili.

7.3.2. Počet hodin na projektu

Tento ukazatel je stanoven jako maximální. Jedná se o údaj, který jsme vám pro každého člena ŘT a/nebo roli schválili v rámci nabídky. Schválené hodiny můžete čerpat po celou dobu řešení projektu dle vašich aktuálních potřeb až do vyčerpání maximálního počtu hodin.

Tento ukazatel sledujeme za celou dobu řešení projektu. Počet skutečně odpracovaných a následně vykázaných hodin může být v různých měsících různý.

Skutečně odpracované hodiny na výsledku evidujete v ISRB3 v rámci monitorování projektu za každý měsíc a za každou osobu zvlášť včetně popisu činností, které daná osoba v daném měsíci na daném výsledku vykonala.

7.3.3. Náklady na řešitele/roli celkem

Tento ukazatel je stanoven jako maximální. Jedná se o údaj, který jsme vám pro každého člena ŘT a/nebo roli schválili v rámci nabídky. Schválené náklady můžete čerpat po celou dobu řešení projektu až do vyčerpání maximální částky.

Uznanými náklady jsou takové náklady, které odpovídají celkovému počtu skutečně odpracovaných a na výsledcích vykázaných hodin v daném měsíci za kvartál dohromady.

8. Činnosti

V této části ZP uvádíme seznam a bližší popis činností, které jsme vám v rámci nabídky schválili, a které musí být v rámci řešení projektu realizovány.

Příklady změn, které jsou možné:

Příklady změn, které nejsou možné:

Příklady nerelevantních změn: bod 2

9. Ostatní přímé náklady

V této části ZP je uveden kompletní seznam zasmluvněných položek ostatních přímých nákladů. V projektu je možné uplatnit jenom náklady odpovídající těmto položkám.

V žádosti o platbu žádáte o proplacení jednotlivých nákladů tak, že je přiřadíte ke konkrétní položce ostatního přímého nákladu za konkrétní kvartál. Požadované náklady uznáváme a proplácíme za každou položku zvlášť.

Ostatní přímé náklady lze čerpat po celou dobu řešení projektu. Obvykle je lze čerpat i po částech, a to až do vyčerpání maximální částky.

Příklady změn, které jsou možné: bod 12

Příklady změn, které nejsou možné: body 11–14

Příklady nerelevantních změn: bod 3

10. Režie

V této části ZP uvádíme procento nepřímých nákladů, které je stanoveno jako maximální za celý projekt. Konkrétní částka nepřímých nákladů v Kč se počítá podle daného procenta režie, a to pro každou organizaci zvlášť. Vychází se z přímých uznaných nákladů organizace v daném kvartále, tedy v každé žádosti o platbu zvlášť.

Každá organizace může požadovat nepřímé náklady s jiným procentem režie, nejvýše však ve výši režie stanovené za celý projekt.

Příklady změn, které jsou možné:

Příklady změn, které nejsou možné: bod 15

Příklady nerelevantních změn: bod 3

11. Rekapitulace nákladů

11.1. Předpokládané náklady po organizacích a za projekt celkem

Dále je uvedena rekapitulace nákladů pro každou organizaci a za projekt celkem.

Na konci projektu nemusí dojít k vyčerpání celkové maximální výše finančních prostředků alokovaných na projekt.

11.2. Předpokládané rozdělení čerpání podpory v letech

Tento přehled má pouze informativní charakter.

12. UPOZORNĚNÍ K ŽÁDOSTEM O PLATBU

Hlavní příjemce prostřednictvím Administrátora příjemce (ARES) odpovídá za správnost a komplexnost každé žádosti o platbu za všechny organizace.

Důrazně doporučujeme provést podrobnou kontrolu každé žádosti o platbu před jejím odesláním ke schválení (workflow z kroku Ž1.0 Vyplnění ŽOP (ARES) do kroku Ž2.0 Kontrola (PM)).

PO SCHVÁLENÍ ŽÁDOSTI O PLATBU VEDOUCÍM BETA JIŽ NEMÁTE MOŽNOST DĚLAT JAKÉKOLIV ÚPRAVY, A TO ANI OPRAVY ZJEVNÝCH CHYB.